2010. január 3., vasárnap

Bolondos 9-es blokk

Ezt a bejegyzést Cicvarek blogjából másoltam ki, hogy meglegyen nekem is, mert nagyon tetszik. Ha megcsináltam az én Bolondos kilencesemet, akkor az fog e bejegyzés helyére kerülni.





  1. Vegyünk 9 db egyforma méretű vasalt négyzetet, pakoljuk őket egymásra, színoldalukkal felfelé (én 25 x 25 cm-es négyzeteket szabtam)
  2. Jobb oldalon körkéssel ejtsünk egy ferde vágást - arra azonban ügyeljünk, hogy a keskenyebbik oldal azért meglegyen legalább 4-5 cm.
  3. A keskeny kupac legfelső rétegét fogjuk meg és tegyük a kupac legaljára.
  4. Sorban haladva varrjuk egymáshoz a nagyobb és a kisebb részeket, ügyeljünk az eredeti sorrendre!
  5. A bal oldalon is eszközöljünk egy vágást a képen látható módon.
  6. A most keletkezett keskeny anyaghalom felső két rétegét fogjuk meg és tegyük a kupac aljára.
  7. Sorban haladva ismét varrjuk egymáshoz a nagyobb és a kisebb részeket, most is ügyeljünk az eredeti sorrendre!
  8. Összevarrás és vasalás után fordítsuk el a kupacot 90 fokkal, jobb oldalon ismét vágjuk el az anyaghalmot és most a levágott anyaghalom felső három rétegét tegyük alulra.
  9. Összevarrás, sorrendre ügyelés.
  10. Bal oldali harmad levágása következik, ennek pedig a felső hat rétegét rámoljuk az anyagkupacunk aljára.
  11. Összevarrjuk, itt aztán már édesmindegy a sorrend. :-)
  12. Kedvünk szerint variálhatjuk a kész blokkokat. Ha jól dolgoztunk, akkor mind a 9 blokkunkban lesz mind a 9 anyagunkból, s lehetőleg egy példányban. ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése