2016. június 2., csütörtök

Fűszeres diólikőr


Tavaly, amikor eltettem, valaki megjegyezte, hogy ha az ő felesége lettem volna, akkor a diólkőr után tuti válás lett volna, mert finom házi gyümölcspálinkával öntöttem fel a zöld diót :). Kaldeneker György receptje szerint tettem el még tavaly a zöld diót, hogy majd likőr lesz belőle. Akár már karácsonyra is, de én egy teljes évet hagytam az alkoholban (vodka és gyümölcspálinka) állni, és most szűrtem csak le és palackoztam a likőrt :).

Hozzávalók:
  • 1 liter pálinka vagy vodka
  • 10-15 db zöld dió
  • 3-4 szem csillagánizs vagy 2 teáskanál ánizsmag
  • 2 db egész fahéj
  • 8-10 szem szegfűszeg
  • 1 teáskanál édesköménymag
  • 50 dkg cukor

A zöld diókat mossuk meg jól, majd szeleteljük fel vékonyra. Tegyük egy jól zárható nagyobb dunsztosüvegbe (ez az én nagymamám üvege, tőle örököltem, nagyon szeretem én is használni), majd tegyük hozzá a fűszereket. Szórjuk bele a cukrot, és öntsük fel a pálinkával vagy vodkával. Jól rázogassuk össze, majd tegyük hűvös helyre a spájzba. Hetente egyszer rázzuk fel, és várjunk vele a karácsonyi ünnepekig. Ünnepek előtt szűrjük le, és töltsük likőrös üvegekbe.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése