2015. szeptember 26., szombat

Házi ételízesítő

Annyiszor elterveztem már, hogy készítek itthon házi ételítesítőt....most láttam elérkezettnek az időt rá :).

Fontos, hogy esőben nem érdemes nekikezdeni, mert annyira nyirkos a levegő ilyenkor a lakásban is, hogy nehezebben megy a száradás.

Többféle módon lehet a szárítást végezni: házi készítésű aszalókerettel (kitesszük a napra és hagyjuk, hogy a napocska tegye a dolgát), aszalógéppel és sütőben.

Nekem az aszalógépre esett a választásom. Az összetevőket úgy válogattam össze, mintha egy nagyon jó húslevesbe tenném a zöldségeket.

A HÁZI ÉTELÍZESÍTŐ hozzávalói (megtisztítva):

- 0.5 kg sárgarépa
- 0.25 kg petrezselyemgyökér
- 0.25 kg zellergumó
- 1 kisebb fej karalábé (olyan gyerekökölnyi méret)
- 1.5 fej hagyma
- 1 csokor petrezselyemzöld
- 1 csokor zellerzöld
- 1 kápia paprika kimagozva
- 1 gerezd fokhagyma

Az összes megtisztított, nagyobb darabokra vágott zöldséget a késes aprítóban apróra vágjuk és megaszaljuk a választott módon :). Nekem ez a mennyiség az aszalógépben kb. háromnegyed napot vett igénybe, folyamatosan cserélgetve a tálcákat.

Mikor megszáradt az egész, hagyom kihűlni és a kávédarálón tizedannyi sóval, mint az aszalt zöldségek, porrá őrölöm, száraz üvegbe teszem, kupakot csavarok rá és mehet is a polcra :).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése