2015. november 24., kedd

Graham vekni



 

Kipróbáltam, hogy milyen az öregtészta, ha csak graham lisztből készül és azt kell mondanom, hogy csúcsszuperjó :D :D. Ennek örömére sütöttem is vele egy kenyérkét, a (tőlem) már megszokott méretben: nagyjából 750 gramm.

Hozzávalók:
- 200 gramm öregtészta (tisztán grahamlisztből készült)
- 375 gramm BL80 kenyérliszt
- 200-250 ml folyadék (én most a krumpli főzővizét használtam)
- 2 ek olaj
- 2 kk só
- 8 gr élesztő (FRISS)

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mérem, és 15-20 perc alatt sima tésztát dagaszt nekem a gép. A folyadékmennyiséggel vigyázzunk, a tészta ne legyen ragadós, de ne is legyen kemény. Akkor jó, ha ugyan lágy, de már nem ragad a kezünkre sem....nem is tudom elmondani, látni jobb lenne, de pár kenyérke után úgyis tudni fogja az ember, úgyhogy ne izguljatok emiatt.

A megdagasztott tésztát tegyük enyhén kilisztezett tálba, a tetejét is nagyon finoman lisztezhetjük, takarjuk le konyharuhával és hagyjuk állni először kb. 30 percig, majd lapogassuk szét a kezünkkel a konyhapulton és hajtogassuk egymásra lazán az oldalakat, és tegyük vissza a tálba, a konyharuha alá még negyed órát. Ezután ismét lapogassuk szét finoman, a bubikra vigyázzunk, minden egyes darabja kincset ér! Formázzuk meg a kenyeret (egyszer majd készítek én is egy videót arról, hogy én hogyan csinálom), és tegyük a fedeles sütőtálunkba (aminek az aljába hőálló sütőpapírt tettünk), tegyük rá a tetejét és kb. 45 percig hagyjuk kelni.

A sütőt melegítsük elő 230 fokra.

A megkelt kenyeret spricceljük le alaposan, vágjuk be pár helyen, tegyük vissza a fedőt és mehet is a sütőbe. 20 percig hagyjuk 230 fokon sülni, majd vegyük vissza a hőfokot 210-200 fokra és még fél órát süthetjük. Ha valakinek még mindig nem elég piros, pár percre vissza lehet tenni még a sütőbe edény nélkül... Amikor az edény tetejét levesszük, a kiáramló gőzzel nagyon vigyázzunk, csúnya égési balesetek lehetnek belőle....

A kisült kenyeret hideg vízzel spricceljük le és tegyük hideg helyre, gyönyörűen ki fog cserepesedni :).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése