2016. július 10., vasárnap

Baracklekvár

Idén őszi- és sárgabarackból vegyesen főztem a baracklekvárt :). Elindultunk a szeddmagadba sárgabarackot szedni, de drága és kicsi (és csúnya is) volt, így kb. 1,5-2 kg-ot szedtünk csak...aztán hazafelé, az egyik pomázi zöldségesnél láttunk őszibarackot 198 forintért, meg is álltunk, és kb. ötkilónyit válogattam össze. Normál méretű, sárga belsejű, és viszonylag magvaváló barackok voltak :)... magozás után az összes gyümölcs 5,5 kiló lett.



Ráborítottam 1 kg cukrot, és lassú lángon elkezdtem főzni. MIkor jól összeesett (volt vagy 3-4 óra), botmixerrel kicsit megkevertem, hagytam bőven darabokat benne :), és a gyümölcs mennyiségének megfelelő dzsemfixet (3in1) öntöttem hozzá, alaposan elkevertem,  kicsit bugyogtattam még, aztán üvegbe töltöttem a lekvárt, rácsavartam jól a kupakokat, fejre állítottam az üvegeket kb. 5-10 percre (így nincs szükség dunsztolásra).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése