2014. július 1., kedd

Kenyér aszalt paradicsommal

Imádom az aszalt paradicsomot. Mindegy, milyen ételben/ételhez. Anyukáméktól kaptam pár éve egy aszalógépet, és tavaly egy halom paradicsomot tudtam aszalni vele. Igaz, azért még így is kitartás és türelem kell hozzá, mert nem két óra alatt készülnek el az aszalt dolgok...A paradicsomot kis cikkekre vágtam, megsóztam, kis bazsalikomot is szórtam rájuk, amikor pedig kész lettek, olivaolajban eltettem őket egy befőttes üvegbe...és most kibontottam a kenyérhez...:))) és már látom, hogy idén jóóóóóval több paradicsomot kell majd aszaljak, mert ez most nagy kedvenc lesz, úgy látom (és érzem).

A kenyér(ke) hozávalói:

- 150 gr öregtészta (teljes kiőrlésű rozslisztből)
- 250 gr BL80 kenyérliszt
- 1 tk só
- 5 gr élesztő
- kb. 170 ml víz (óvatosan bánni vele, mert lisztfüggő is, hogy mennyi kell hozzá)
- kb. 3-4 evőkanálnyi aszalt paradicsom apróra vágva (az olajat a lisztbe csöpögtessük bele, egy csepp se vesszen kárba)
- 1 evőkanál olaj az aszalt paradicsom üvegéből


A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mérjük, és hagyjuk, hogy elkészítse a tésztát. Kb. 40 percig kelesztjük, közben egyszer lazán átgyúrjuk. Miután megformáztuk, tegyük bele a sütőedénybe, takarjuk le a tetejével és még kb. fél órát pihentessük. 230-250 fokra előmelegített sütőben süssük szépre, én nagyjából 15 perc után visszavettem 200-210 fokra a hőt,  majd 15-20 perc után a tetejét is levettem a sütőedénynek és úgy sütöttem, míg szép, piros nem lett. Mikor kivettem a sütőből, rácsra tettem és megspricceltem hideg vízzel, majd hagytam hűlni. Megvágva is jól néz ki (szerintem), csodás paradicsom illata és színe van és az íze sem okozott csalódást :))))), bátran ajánlom nektek, hogy próbáljátok ki!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése