2014. július 17., csütörtök

Rozmaringos burgonyakrémleves

A Buttler Brothers fb oldalán láttam ezt a finom kis levest, és gondoltam, hogy én is elkészítem, hiszen valóban nagyon egyszerű, ám annál ízletesebb leves. Nem is nagyon szaporítanám a szót, jöjjön a recept inkább (nézegettem a neten persze, de a magam feje után mentem ismét, és egyáltalán nem bántam meg), remélem, ízleni fog Mindenkinek.

Hozzávalók:
- 5-6 szem krumpli
- 1 db babérlevél
- egy közepes szár friss rozmaring
- fél fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- picike darab répa
- 1 evőkanányi olívaolaj vagy kacsa-/libazsír
- só
- leveskocka (akár el is hagyható)

Levesbetétnek: kolozsvári szalonna apró kockákra vágva, és zsírjára sütve + a szalonna zsírjában megpirított (házi sütésű), szintén apróra vágott kenyérkocka Tálaláskor még tejfölt is adhatunk hozzá, remek lesz:)!

Az olívaolajon a kis kockára vágott hagymát és fokhagymát megpirítjuk, rádobjuk a megpucolt, és kisebb kockákra vágott krumplit, répát majd felengedjük vízzel (érzéssel...nem kell túl sok, de NE  csak annyi legyen azért, hogy éppen ellepje a krumplit). Dobjuk hozzá az az apróra vágott rozmaringlevelet és az egészben hagyott babérlevelet, sózzuk és/vagy tegyünk hozzá leveskockát, tegyünk rá fedőt, és főzzük a krumplit puhára. Ha puha, akkor vegyük ki a babérlevelet, és turmixoljuk simára. Tejföllel, szalonnakockával és pirított kenyérkockával tálaljuk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése