2014. augusztus 17., vasárnap

Az én pizzám


Régebben Jamie Oliver pizzatésztáját készítettem, aztán, amióta megvettem magamnak Michel Roux Tésztavarázs c. könyvét, azóta az ebben szereplő recept alapján sül a pizzatésztám. Feltétnek pedig bármit lehet rátenni, amit csak szeret az ember...

Én most tejfölös-fokhagymás alapra kis pirított szalonnát és dinsztelt hagymát (lila és vörös vegyesen), kis erőspaprikát tettem és megszórtam sajttal. Elég minimalista, de annál finomabb verzió ez...és még számtalan verzióban készülhet...tényleg csak a fantázia (no meg persze az ízlés) szabhat határt...:)

Szóval, a pizzatészta hozzávalói:

570 gr BL80 kenyérliszt vagy BL55 finom liszt
20 gr FRISS élesztő
330 ml kézmeleg víz
20 gr só
25 gr cukor (ez szerintem akár el is hagyható)
50 ml extra szűz olivaolaj

Két lépésben készül ez a pizzatészta.

Ha este szeretnénk enni, akkor korán reggel keverjünk el 450 gr BL80 kenyérlisztet vagy BL55 finom lisztet 330 ml kézmeleg vízzel és 20 gr FRISS élesztővel, majd fóliával takarjuk le és meleg helyen 8-12 órán át hagyjuk kelni.

Miután megkelt, enyhén lisztezett felületen a tésztát az egyik kezünkkel megütögetjük, hogy a levegőbuborékok távozzanak belőle, míg a másikkal ráhajtjuk a tésztát saját magára. Az egyik kezünkkel apránként hozzáadjuk a sót, a cukrot és az olivaolajat, végül a lisztet. Jól összekeverjük és addig gyúrjuk, amíg a tészta rugalmas, testes és érintésre enyhén ragacsos lesz.  (Azért ezt a második lépést végezhetjük természetesen a dagasztógép segítségével is...)

A tésztát letakarjuk és nagyjából egy órán át szobahőmérsékleten pihentetjük. (Tökéletes, könnyű pizzalap lesz ebből a tésztából, ami Fabio Ciervo, a Waterside Inn olasz sous chef-jének a receptje.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése