2014. október 28., kedd

Brocciu



Hazája Korzika, eredetileg kecske- vagy juhtej ill. ezek savójának felhasználásával készül. (Láttam sima tehéntejből is készíteni, magam is ezt tettem, mivel más tejhez nem jutok hozzá.)

A sajtkészítés során nyert savót fel kell melegíteni kb. 35-40 fokosra, megsózni (én egy liter savóhoz két teáskanálnyi sót tettem), és a savó mennyiségének a max. 35 százalékával megegyező friss tejjel felönteni, kb. 90-95 fokig melegíteni...ekkorra szépen feljön a savó tetejére az összetúrósodott fehérje, amit leszűrünk és lecsepegtetünk. Kis sajtformákban is történhet a lecsepegtetés. 


Friss (Brocciu frais) és érett sajtként ("Brocciu sec" vagy "Brocciu passu" egyaránt kapható kereskedelmi forgalomban.

források:  
- http://en.wikipedia.org/wiki/Brocciu
- Kis sajtlexikon c. könyv

2 megjegyzés:

  1. Szia. Többször próbáltam, de nem mindig csapódott ki. Azt szeretném kérdezni, hogy savanyú vagy édes savóból csinálod? Túró vagy sajt savójából? Kb mennyinek kell lenni 1 liter tejből?
    Köszi Ági

    VálaszTörlés
  2. Szia. Többször próbáltam, de nem mindig csapódott ki. Azt szeretném kérdezni, hogy savanyú vagy édes savóból csinálod? Túró vagy sajt savójából? Kb mennyinek kell lenni 1 liter tejből?
    Köszi Ági

    VálaszTörlés