2014. október 28., kedd

Hagyományos francia bagett


Van ez a francia pékfiú, Vincent, aki amúgy Brightonban dolgozik egy pékségben és süti azt a sok-sok csodát, amit számos videón megcsodálhatunk. Igen, csodálhatunk. Az a lelkesedés, amivel készíti a különböző péksüteményeket, kenyereket, hát, az valami fantasztikus. Szóval az ő nyomán kezdtem el keresgélni a hagyományos francia bagett receptjét. Javaslata alapján a youtube-on keresgéltem, és találtam rá erre a receptre. Ezzel csupán egy gond volt: francia nyelven mondták el a hozzávalókat, készítését; én pedig egy szót nem értettem belőle. Egy kedves barátomat kértem meg, hogy segítsen ebben, és nagyon hamar meg is volt minden, amit tudnom kell a bagett elkészítéséhez.

Hozzávalók: 
- 630 g BL80 liszt
- 12 g só 
- 8 g élesztő 
- 380 g víz

A hozzávalókat mérjük a dagasztógép üstjébe, majd a legalacsonyabb fokozaton kezdjünk dolgozni, majd a gép átkapcsol magától a kettes fokozatba, és így dagasszuk még a tésztát kb. 10-15 percig. Rugalmas, sima tésztát kell kapjunk. (ha kézzel elhúzzuk vékonyra, akkor  érme nagyságú foltokat kell lássunk benne, attól lesz majd természetesen lyukacsos a bagettünk. Konyharuhával letakarva kelesszük 40-45 percig (szobahűmérsékleten). Ezután három-4 egyenlő részre kell osztani, kézzel kilapogatni, a levegőt alaposan kinyomkodni belőle. Egymás után behajtogatni, lenyomni többször, bagettformára sodorni és mehet is a bagettsütő lemezre. Takarjuk le, és 25 percig kelesszük. Közben 250 fokra melegítsük elő a sütőt, tegyünk az aljába egy hőálló edénybe vizet. A bagetteket jól süssük meg, szép pirosra (vagy ízlés szerint akár világosabbra is - természetesen). Nekem kb. 30-35 percig sült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése