2014. október 2., csütörtök

Lapcsánka (GOFRISÜTŐben sütve)


Az én nagymamám nagyon-nagyon sokszor készített ilyet...szoktam én is csinálni, a gyerekek szeretik, de mostanában nem sült ilyen a konyhámban. Hanem tegnap a kenyeres csoportba Limara feltett egy linket, ahol a lapcsánkát (tócsnit) GOFRISÜTŐben sütik. Rögtön tudtam, hogy én ezt ki fogom próbálni :)), és ma délután így is történt.

Az első meglepetés akkor ért, amikor a linken elolvastam a receptet.  Majdnem teljesen ugyanaz a recept, mint amit és ahogy az én nagyim csinálta. Inkább csak arányaiban tér el egymástól a kettő, én tettem viszont még bele fokhagymát és pirospaprikát is és lisztből is több van.


- 4 db a közepesnél nagyobb, de azért nem gigaméretű krumpli tisztítva, lereszelve (a nokedliszaggatón)
- 3-4 db tojás
- 2 tk só
- 1 tk őrölt bors
- 1 közepes fej hagyma (megtisztítva, és nagyon apróra vágva vagy akár reszelve is)
- 1-2 gerezd fokhagyma (ízlés szerint, de akár el is hagyható)
- 1 tk őrölt pirospaprika
- 1 bögre liszt (nagyjából 2,5-3 dl lehet a bögre)
- 2 tk sütőpor (na ezt nem rakott a mama bele, de én azért beleraktam most...)

A hozzávalókat nagyon alaposan elkeverjük, izzítjuk a gofrisütőt (vagy a serpenyőt) és már mehet is a sütögetés :). Tejföllel, teával isteni vacsora ;)!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése