2015. április 9., csütörtök

Molnárka


Imádom a molnárkát, és most a sárga túró készítésekor maradt savó (a sárga túró miatt ráadásul édeskés) remekül kínálta magát, hogy ezzel süssem tej helyett a molnárkát.

A recept teljes mértkben Limara oldaláról származik, egész pontosan innen: Molnárka II, annyi változtatással, hogy én tej helyett savót használtam és a burgonyapelyhet elhagytam

Hozzávalók:


  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tk. só
  • 3 ek. cukor
  • 1 tojás
  • 140 g joghurt 
  • 1,5 dl tej
  • 10 dkg puha vaj
  • 3 dkg friss élesztő
A vaj kivételével az összes hozzávalót a dagasztógép táljába mérjük. Elindítjuk a dagasztást. 3-4 perc után, amikor már összeállt a tésztánk több részletben hozzáadjuk a puha vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép.

A bedagasztott tésztát kelesztőtálba tesszük, 30-35 perc után enyhén lisztezett felületre borítjuk. Ha nagyon precízek akarunk lenni, akkor egy mérleg segítségével 100-110 g-os darabokra vágjuk, ha nem, akkor szemre osztjuk el 10-12 darabba.

A kimért tésztákat gömbölyítjük, letakarjuk és 10-15 percig pihenni hagyjuk, majd formázzuk. A molnárkákat sütőpapíros tepsire ültetjük, egymástól távol és megint letakarjuk. Így kelesztjük 30-40 percig. A sütőt előmelegítjük 180 fokra (én kb. 200-ra melegítettem). A megkelt tésztákat egy egész felvert tojással lekenjük, tetejükre szezámmagot szórunk és kb. 15-17 perc alatt pirosra sütjük, majd rácson hagyjuk kihűlni.
 
Köszi, Limara a receptet! :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése