2017. április 15., szombat

Virágfánk



Évek óta szemezek ezzel a fánkkal. Habkönnyű, porcukros...hmm...de valahogy sosem találtam a megfelelő formát hozzá...ha mégis, akkor olyan drága postaköltséggel, hogy az már úgy nem érte meg...aztán végre az Ázsia Center valamelyik kis üzletkéjében szembejött velem, és a kezembe ugrott és hangosan kiabálta nekem, hogy vigyem haza :). Megsajnáltam és természetesen hazahoztam :). Rögtön ki is próbáltam, de csak két tojásból, egyrészt, mert csak annyi volt otthon, másrészt az öt tojásos móka kicsit soknak tűnt :).

A forma:

Hozzávalók:


2 egész tojás
1 ek cukor
1 késhegynyi só
1 késhegynyi szódabikarbóna
liszt
kb. 200 ml tej

A hozzávalókat jól elkeverjük, a tejet adjuk a legvégén hozzá úgy és csak annyit, hogy kicsit sűrűbb palacsintatésztát kapjunk. 

Az olajat egy lábosban (fritőzben is akár) forrósítsuk fel (vigyázzunk, hogy ne égessük azért meg),és a sütőformát is tartsuk bele, hogy az is jó forró legyen. Ezután óvatosan mártsuk a tésztába úgy, hogy kb. 1-2 mm-vel a teteje alattig érjen a tészta. Pár másodpercig tartsuk a tésztában (míg serceg), majd egy határozott mozdulattal emeljük ki és merítsük az olajba. Nagyon-nagyon gyorsan sül meg, nincs idő közben mással foglalkozni....magától leválik a tészta a formáról, csepegtetőlapáttal szedjük ki a megsült fánkot és papírra helyezzük, hogy a felesleges olajat felszívja.

Fontos: a forma mindig forró legyen!!, különben nem fog a tészta rátapadni.

Ha kész vannak a fánkok, szórjuk meg porcukorral és már falatozhatjuk is ezt a pillekönnyű édességet :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése