2014. február 17., hétfő

Narancslekvár


Tavaly készült először ez a lekvár, akkor még csak tesztelés céljából...Mondanom sem kell, hogy idén már dupla mennyiséget csináltam. A receptet Limaránál láttam, kicsit változtattam rajta (csökkentettem a cukormennyiséget).

Hozzávalók:
narancs, citrom és cukor

Elkészítés:
A narancsokat a zöldségpucolóval meghámozzuk vékonyan, a héjat zsülienre vágva félretesszük. A narancsról a fehér részt lepucoljuk és kihajítjuk egy jól irányzott mozdulattal a kukába...vagy a komposztra..., majd a gyümölcsöt felkarikázzuk, kockázzuk, kinek hogy tetszik. Nekem így a narancs és a héj együtt 2.3 kg lett. Ehhez a mennyiséghez 2 citromot szintén meghámoztam, héjat felcsíkoztam, gyümölcsöt felkockáztam, narancshoz adtam. 2.3 kg vízzel felöntöttem az egészet és még két citrom levét hozzáfacsartam. Letakartam (én speciel fedőt tettem rá), és egy napig állni hagytam. 


2. napon felforraltam és 20-30 percig főztem, majd hagytam kihűlni. 3. napon 3 kg cukrot adtam hozzá, és elkezdtem az egészet főzni. Addig rotyogott, míg szép, borostyánszínű és áttetsző lett, és még egy kis porzselatint is kevertem hozzá a biztonság kedvéért....(Az eredeti recept szerint annyi cukrot kellett volna hozzátenni, mint amennyi a narancs és a víz súlya együtt....de úgy éreztem, hogy a 4.6 kiló cukor erős túlzás lett volna...így elég édes.) Szóval, mikor kész lett, üvegekbe töltöttem, lezártam fedővel, fejreállítottam öt percre (vagy kicsit többre...) és aztán ment a dunsztba, ahol hagytam kihűlni...(ööö...még mindig ott van...ki kéne azért már onnan szedni). Édes és kesernyés íze van, nekem nagyon ízlik; aki kóstolta, annak is :).






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése