2011. február 23., szerda

Varrógéptű..............

.........ma beszereztem némi ősz hajszálat.......vékony pólóanyagból varrnék a kötényruha alá egy pólót Hangának, és a masinám folyton kihagy öltéseket felül, elszakad a cérna....de csak a rugalmas anyagnál........már kipróbáltam minden öltést, hogy mikor mit csinál........de mindig ugyanaz...........aztán egyszer csak rájöttem, hogy tán a tű a hibás........:)) és tényleg............!!

Ezek után nekiálltam valami táblázatot, leírást keresni gugli barátomnál, mert jól fog az jönni még, és nem árt, ha tényleg tudom én, hogy mikor milyen tűt használjak.

A háztartási varrógépekbe úgynevezett lapos combú géptű való. A tűket vastagságuk szerint számozzák. Általában 70-110 es vastagságúak a leggyakoribbak. De létezik extrém vékony anyagokhoz való 55-ös tű is.
A vastagság mellett a tű hegyének kialakítása is többféle.


  1. Fontos tehát, hogy mindig igazítsd a tű vastagságát és fajtáját a varrni kívánt anyaghoz.
  2. Időnként cserélj a tű! Használat során a tű sérülhet, még ha szabad szemmel ez nem is minhttp://textilorszag.hu/varras-alapok/varrogeptuk-fajtai-es-hasznalatukdig látszik. Ha látványosan elhajlik, görbül, csorbul a tű, mindenképp cseréld ki! Az öltéskimaradás oka is gyakran a tű sérülése.
  3. Figyelj, hogy a tű mindig megfelelően legyen behelyezve! A rögzítő csavart jól húzd meg!
  4. Vigyázz a beállításokra és a talpakra! Ha például egyenes varrótalpat tettél fel, a program ne maradjon a cikk-cakköltésnél, mert bizony a tűd rögtön eltörik.

Ha ezeket a szempontokat is figyelembe veszed, sok technikai problémát elkerülhetsz, és a varrás igazi sikerélményt fog jelenteni.

2 megjegyzés:

  1. Én is így jártam múltkor, elfelejtettem tűt cserélni és csodálkoztam, hogy a vastag anyagban miért maradnak ki az öltések. Állítgattam, pucolgattam, olajoztam - mire rájöttem, hogy 100-as tűvel könnyebb lenne a polár anyagot varrni. És láss csodát! "Megjavult" a gép!
    És képzeld!(csak úgy mellékesen :-)) Ma rengeteg ferdepántot sikerült bevasalnom a vasalódeszka+gombostű együttessel!Nagyon gyorsan haladtam vele - az eddigihez képest! Hálásan köszi!

    VálaszTörlés
  2. váááááááááááááááááá, szuper, tényleg nincs mit, én is úgy olvastam és továbbadtam csupán:) Én ezzel az öltéskihagyással, szakadással nagyon megjártam........mire rájöttem, hogy a tű a hibás......

    VálaszTörlés