2011. március 4., péntek

Táska-projekt lépésről lépésre

Van egy halom újságom, amiben mindenféle apróságok, táskák vannak - ráadásul szebbnél szebbek, nem lehet szinte választani közülük. Végül csak sikerült, ez lett a kiszemeltem:



Azért változtattam rajta sokat, nem csináltam meg rá a virágos rátétet, nagyobb lett a táska is, hogy mondjuk egy könyv is beleférjen akár, ezért a pántja is hosszabb lett. A szabásminta kinyomtatva nem volt túl jó, de azért a lényeget láttam. Én az eredetinél nagyobbra szerettem volna a táskát készíteni, roppant kreatívan a magassága a táskának (varrásráhagyással) megegyezik a vasalódeszka szélességével:), ez volt az alap és ehhez igazítottam minden további méretet.

Na és akkor a step by step:

1. kiszabtam a farmer anyagot, berajzoltam az alján kivágandó négyzetet, és bár nem kellett volna, levágtam a felső csücskeit (ráért volna ezt is a steppelés után).
2. Kiszabtam a bélésanyagot is, és a flízből is a megfelelő méretet. Amennyiben a táska belsejébe szeretnénk kis zsebecskét (márpedig miért ne szeretnénk, hisz jó az a telefonnak, egyéb apróságoknak), azt ajánlatos a bélés összevarrása előtt kiszabni, tisztázni és felvarrni - én ezt az összevarrt bélésbe varázsoltam bele, nem volt egyszerű móka....

3. A Janome távtartójának a segítségével megsteppeltem a farmert.

4. A steppelés után kivágtam az alja csücsköket.
5. Kijelöltem, hogy hova is szeretném a táska hátoldalára tervezett cipzáros zsebet tenni. A cipzár méretétől kb. 5 centivel nagyobb téglalapot vágtam ki, és rágombostűztem a táskaanyagra. Pontosan bejelöltem rajta, hogy hol lesz a cipzár, hol kell a varrásnak majd lennie és szépen téglalap formában levarrtam. A varrás közepén, a két szélétől kb. 1-1.5 cm-re felvágtam, majd a csücskök felé is óvatosan bemetszettem, és kifordítottam (vagyis belülre fordítottam a rávarrt anyagot, így lett szép, szegett széle a cipzárnak. Ajánlott ezt az anyagdarabot színével szembe fordítva felvarrni:)))))))))))) - én nem így tettem, bár nem látszik, úgyhogy végül is nem baj, ha nem úgy sikerül:))). Kifordítás után szépen le lehet vasalni, hogy szép sima legyen.
6. A cipzárt a keletkezett rés alá helyezni, rátűzni/ráfércelni, majd belevarrni. (Erről elfelejtettem fotót készíteni).

7. Két zseblapot kiszabni: egy kisebbet és egy nagyobbat. Mindkettő felső részét behajtani, a kisebbet a cipzár aljára varrni, a nagyobbat a cipzár tetejére. A zsebeket oldalt összevarrni, lehet tisztázni is, ha hozzáférünk a lock-kal.

Hogy igazán szép legyen, a legjobb ezt az egészet egy lépésben megcsinálni, mert akkor kívülről is csak egy varrásnyom van, én még nem tudtam úgy megcsinálni, így kettő varráscsík látszik.

8. Miután a zseblapot bevarrtam, a táska külső részét összevarrtam.


9. Összevarrtam a bélést is, de aztán eszembe jutott, hogy nem csináltam meg a zsebet, így azt is belevarrtam - utólag:)


10. A felső szélekre pántot varrtam. Nem kellett a ferdepánt, mert egyenes volt a szél. A pántokra felvarrtam egy régi, szakadt táskámból (nem dobtam ki, mert jó lesz még az valamire - és lám, tényleg így lett) kifejtett, hibátlan cipzárt, ami méretre pont megfelelt az új táskámhoz.


11. A kis fülecskéket, amikbe aztán majd a pánt kerül rávarrtam. Na ez volt az egész táskavarrás legmacerásabb része, mert olyan nehezen tudtam a géppel megcsinálni, nehezen fértem - de azért sikerült.


a fülecske felvarrva:



12. a pántot a megfelelő méretűre (hosszúság, szélesség) kiszabtam, összevarrtam, kifordítottam és belevarrtam a fülecskébe.

És íme a kész táskám:



2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett! A leírásért pedig külön dicséret jár! .-)

    VálaszTörlés
  2. :) köszi..........még szeretnék vmi díszt az elejére........valószínű, hogy valami patentos megoldás lesz, hogy kedvem szerint cserélgethessem a díszeket.......

    VálaszTörlés