2014. március 13., csütörtök

Amarántos zsemle

Még régebben olvastam Limaránál a puffasztott amarántról....nagyon izgatta a fantáziámat, hogy az hogy is nézhet ki...hát, ma a bioboltban vettem egy csomaggal...kinézetre pont olyan, mint a mini pattogatott kukorica :D :D, az illata pedig szerintem egy kicsit a friss töpörtyűre hasonlít. Pár nappal ezelőtt írtam is az amarántról egyébként - amikor az amaránt lisztet vásároltam...

Szóval Limaránál nézelődve találtam ezt a zsemlereceptet, és muszáj volt megsütni és még többször is fogom!!!! (Én egy kicsit több folyadékkal csináltam.)


Hozzávalók:
- 50 dkg finomliszt
- 1.5-2 tk só
- 140 g joghurt (natúr)
- kb. 2.5 dl víz
- 25 g puffasztott amaránt
- 2 ek olaj
- 2,5 dkg FRISS élesztő

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mértem és megcsináltattam a masinával a tésztát, kelesztőtálban hagytam megkelni. Mikor megkelt, deszkára borítottam és 9 egyforma darabra vágtam, zsemléket formáztam belőle és sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket pihenni (természetesen tiszta konyharuhával letakartam) kb. 30 percig. 200 fokra előmelegített, gőzös sütőben sütöttem meg a zsömiket (mielőtt betettem a sütőbe, alaposan lespricceltem vízzel és megszórtam tönkölykorpával), nem tudom pontosan mennyi idő alatt, nézegettem őket és amikor úgy gondoltam, hogy szép a színe, akkor kivettem és rácson hagytam hűlni. Holnap reggelire és tízóraira lesz a gyerekeknek:).

Kiegészítés: sütöttem pár zsemlét már, de ez most nagyon finom, ropogós, ízletes...lehet, hogy az amaránt miatt? :)






2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Szilva, gyönyörűségeseket alkotsz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Roni, köszönöm :), igyekszem! Nézz be többször, remélem, mindig találsz kedvedre valót :)!

      Törlés