2014. március 15., szombat

Májgombóc

Az úgy volt, hogy vettem egy tálca csirkemájat...hogy majd csinálok belőle valamit...valamikor...aztán mikor már az idő szorított, kitaláltam, hogy májgombócot csinálok a levesbe. Nézegettem én a recepteket, találtam is szimpatikust, nem bonyolultat...aztán mégsem azt csináltam, hanem magamtól.

Hozzávalók: 
- fél kg csirkemáj megtisztítva
- hagyma
- petrezselyem
- só, bors
- búzadara
- egy-két db zsömle beáztatva (tejbe v. vízbe)

A hagymát megpucoltam, apróra vágtam és olajon megpirítottam. A csirkemájat a késes aprítóba tettem és gyakorlatilag pépesítettem. Hozzáadtam a megpirított hagymát, némi beáztatott zsömlét, a sót, borst és a petrezselymet, majd még kicsit aprítottam a cuccon. Kaptam egy viszonylag folyós masszát, amit biztos, hogy még nem lehet a levesbe szaggatni, így adtam hozzá búzadarát, nem tudom, mennyit, úgy csináltam, ahogy amúgy a grízgaluskát szoktam: sűrű tejföl állagig adagoltam a darát, aztán letakartam és kb. egy órát pihent, míg a forrásban levő levesbe szaggattam kiskanállal. Megvártam, míg szépen feljönnek, rotyogtattam kicsit még és már kész is volt. A gyerekek versengtek, hogy ki eszi meg a gombóckákat...:))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése