2010. november 23., kedd

Lasagne

Eddig mindig a bolti verziót ettük belőle zöldséges/húsos változatban. Ma kitaláltam, hogy akkor én csinálnék friss, házi tésztából lasagne-t. Elég bátor vállalkozás volt a részemről, pláne úgy, hogy három hisztis gyerek ugrál körbe, hogy ők utálják a lasagne-t és inkább vajas pirítóst ennének...........itt elkezdtem magamban ezerig számolni...

szóval a lasagne tésztája: 2 db tojást és 20 deka lisztet jól összegyurmáztam és a tésztanyújtó gép segítségével szép, vékony lapokat készítettem.

szósz: kis olíva olajon megpirítottam a durván felkockázott hagymát, rádobtam a darált sertéshúst, és összepirítottam őket. Aztán ment bele az előzőleg kockákra vágott, besózott padlizsán és a durvára reszelt sárgarépa. Természetesen fűszereztem (só, bors, fokhagyma, bazsalikom). Miután rotyogott a mártás, azért csak előkaptam egy szakácskönyvet (most épp Jamie Olivert) és megnéztem, hogy mégis hogy kell csinálni a lasagnet:). Hát...nem pont úgy készítettem, de azt hiszem, ez nem lesz gond.......viszont az ő receptjében láttam, hogy besamel mártást is használ, így azt is csináltam gyorsan (2 ek vaj + 2 ek liszt + fél liter tej).

Na, beraktam a sütőbe. Fotók lesznek, ha kész a vacsi:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése