2010. november 27., szombat

Sós-vajas kiflik


Vágytam valami kiflire, de valami másra, újra......nem a hagyományosra.......a következő receptet találtam és készítettem el:

Kis cukrot és 5 dkg élesztőt kevés langyos tejben megfuttatunk (a recepthez összesen 4 dl langyos tej kell), majd hozzákeverjük 70 dkg liszthez, amihez még adunk 1 db tojást és 1 dl olajat. Dagasztógéppel jól kidolgozzuk és kilenc nagyjából egyenlő részre osztjuk és kerek formára, vékonyan kinyújtjuk. Meggyorsítja a munkánkat, ha mind a kilenc lapot kinyújtjuk, és lisztezve egymásra tesszük őket, hogy ne ragadjanak össze. 25 dkg lágy vajat kikeverünk 1 evőkanál sóval és gondolatban elosztjuk hat felé....leterítjük az első kinyújtott tésztalapot, megkenjük a vaj egyhatodával, rátesszük a másikat, megint megkenjük vajjal. Mikor három lap van egymáson, 8 felé vágjuk a kört és kifli formára feltekerjük. A további hat lappal ugyanígy járunk el. A kifliket egy tepsibe tesszük (nem kell kivajazni, épp elég van a kifliben is) és előmelegített sütőben (kb. 200 °-on 15-20 percig, vagy amíg szép piros nem lesz) sütjük. Bármivel kínálhatjuk.....én még melegen ettem, isteni volt......hmmmmmmmmmmmmmm........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése