2010. november 2., kedd

Szilvalekvár


Egy kiló szilvához fél kiló cukrot javasolt az utcánk elején lakó Vilma néni, az első adagot így is főztem, de mivel a mi szánknak kissé édesnek bizonyult, így a következő adag készítésénél már csak kb. 25 dkg cukor ment bele.

Szóval úgy készült, hogy megmostam alaposan a finom, édes, érett szilvát, kimagoztam és egy nagy, fedővel zárható tálba tettem. Rászórtam a kilónként 25 dkg cukrot, 3 db szegfűszeget és egy pici egész fahéjat. lefedtem a tálat és éjszakára állni hagytam (vagy másnap délutánig).

Főzés előtt kivettem a fahéjdarabokat, szegfűszeget és ecettel kiöblített lábosban nekiálltam kis lángon főzni. Amikor szépen szétmállott a szilva, turmixgéppel összemixeltem és még addig főztem, míg be nem sűrűsödött szépen. Tiszta üvegbe tettem, a tetejére pici szalicilt szórtam és apát megkértem, hogy a szintén tiszta fedőt alaposan csavarjam rá. Párnák közé tettem, ahol a teljes kihűlésig álltak, majd száraz, hűvös helyre kerültek. (Nagyon finom lett, így gyorsan fogy....a gyerekek imádják a lekvárt amúgy is szerencsére)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése