2011. január 29., szombat

Janome talpak

FIGYELEM, HOSSZÚ BEJEGYZÉS KÖVETKEZIK!!!!!!!!!!!!:)

A Csoki-folt-on olvastam pár bejegyzést a varrógéptalpakról. Nagyon jó volt olvasni/látni, hogy bizonyos talpak mire is használhatók, és úgy gondoltam, hogy az én gépemhez is összeszedem a talpakat, és próbálok a használatával kapcsolatos információkat is írni.

Szóval nekem most egy Janome DC 4100 varrógép segít a varrástudásom elmélyítésében, és meg kell mondjam, megérte RÁ várni.

Tehát akkor a talpakról: el nem tudtam képzelni, hogy mi a frásznak ennyi varrógéptalp.......nyilván meg lehet a normál talppal minden (na jó, szinte mindent) csinálni, talán a többi talp csak megkönnyíti a munkáját az embernek. És ha megkönnyíti, lehet, hogy meg is gyorsítja, ami annak az embernek lehet nagyon fontos, aki így keresi a kenyerét. Vagy nekünk, hobbivarróknak, akik ezáltal talán kicsit gyorsabbak lesznek, kicsit jobban sikerült munkák kerülnek ki a kezünk közül és ez igencsak jót tesz az önbizalmunknak, lelkesedésünknek.

A Janome DC 4100 varrógéphez adott talpak, használatuk

A géphez adott talpakat különböző betűjelekkel látták el, a programok választásakor mindig kiírja a gép, hogy adott program varrásához melyik betűjellel ellátott talpat használjuk


A” cikk-cakk talp, általános varrótalp

C” overlock talp: overedge foot

E” cipzár talp

F” applikáló/hímző talp: rövidebb, így könnyebb „mozogni” vele; átlátszó, hogy láthassuk, mit is varrunk:)

G” vakvarró talp: Ez is Blind Hem Foot-ként szerepel a Janome honlapján, szintén G jelzéssel.


A Csoki-folt szerint: Rengeteg lehetőséget látok még az alkalmazásában. Mivel lehetővé teszi, hogy a tűpozíción is változtassunk, így az árokban haladhat az "eke", de az öltés lehet 2-3 mm-el az árok mellett is. Pontosan lehet vele dolgozni! De akár csipkeszegély felvarrásához, vagy két vatelin réteg összeillesztéséhez is el tudom képzelni............. meg rengeteg más dologhoz!


Akár zikk-cakk öltéssel is dolgozhatunk, vagy más díszítő öltéssel is. Azt gondolom, hogy aki gyakran tűz árokban, rajta vagy mellette, annak nagyon hasznos lehet ez a talp.

P” szabad gépi tűző talp: Darning Foot for free motion embroidery

R” automata gomblyuk talp


A géphez adott AJÁNDÉK varrótalpak (5 db)

G” szalagfelvarró talp: a Janome oldalán a G jelzésű talp az ehhez a szalagfelvarró talphoz hasonló, csak ott ennek a talpnak állítható vaköltés talp a neve – Adjustable Blind Hem Foot; használható vaköltéshez, szegéshez, tűzéshez)

gyöngyfelvarró talp 2mm

gyöngyfelvarró talp 4 mm

H” zsinórozó talp (Cording Foot „H”): zsinórfelvarró talp

F2” quilt talp (Open Toe Satin Stitch Foot F2)

A Janome oldalán található hozzávaló-leírásnál megnéztem az összes talpat, és hát én is kiválasztottam párat még, ami "feltétlenül" kell majd nekem is:

- BINDER FOOT (ferdepánt-felvarró talp): a Varróvilág oldalán (ahol a Janome talpak találhatók): ezt a talpat "Rollnizó apparát"-nak hívják, az előre kiszabott ferdepántot behajtja és felvarrja egy lépésben. Csak egy méret készíthető vele.

- Concealed Foot (rejtett cipzár talp)

- Hemmer foot (szegő talp, felhajtó talp)

És itt van az ADJUSTABLE BLIND HEM FOOT (a varróvilágon ez a talp hólozó/tűző talp néven fut), azaz az állítható vaköltés talp, amit tűzéshez is lehet használni.

Aztán talán később ezeket is beszerzem majd:


- Ditch quilting foot (Janome 1/4 inches szegő talp)

- Gathering foot (ráncoló, összehúzó talp)
- Piping foot (kéder talp)


- Gombfelvarró talp



6 megjegyzés:

  1. Klassz, hogy összeszedted őket! Tervezem, hogy ha egyszer időm engedi, akkor összerendezem az összes infót a talpakról és gépekről egy hatalmas táblázatba. Ha nem bánod, akkor MAJD felhasználom a képeidet, infoidat. Használd addig is a talpakat, alkoss vele sok szépet és kérlek gyűjtsd a tapasztalatokat is! Szépek a munkáid, jó Hozzád betérni nézelődni :-))
    Ági

    VálaszTörlés
  2. Ha tudnád, hogy ez milyen jól esik ezeket a szavakat hallani tőled:), és dehogy bánom, ha használod a fotókat. Muszáj volt összeszedni a talpakat egy helyre, mert sehol nem találtam épkézláb leírást, hogy mire is valók, nálatok láttam először, hogy részletesebb ismertető volt a talpakról, és mindig keresgéltem a postok között, hogy mi hol van.:)

    VálaszTörlés
  3. Most találtam rá erre a bejegyzésedre. Nagyon hasznos, mert nekem is Janome gépem van (6600)

    VálaszTörlés
  4. Mamis, örülök, ha hasznosnak tartod te is!! Azóta vettem kéder talpat a Varróvilágnál és ferdepánt felvarró talpat is. Az itt felsorolt "feltétlenül kell" talpak közt van pár olyan is, amiről lemondtam, mert rájöttem (mások információi alapján), hogy fölöslegesek........

    VálaszTörlés
  5. Kéder talpam nekem is van, de a ferdepánt felvarró talp, ami a Varróvilágnál van, az is felkeltette az érdeklődésem.

    VálaszTörlés
  6. van itt a blogon egy kis videó a ferdepánt felvarró talpról, meg fotó is...túl vastag szendvicseket nehéz vele ferdepántozni, de nem rossz azért:)

    VálaszTörlés