2011. január 9., vasárnap

TIRAMISU

A minap akciós volt a Mascarpone, és gondoltam egy merészet: csináljunk tiramisut! Telefonos segítséget kértem, mert Bence (férj) azt mondta, hogy tejszínhabbal van a Mascarpone dúsítva, viszont Keri (Eri "tezsvérem" húga) azt mondta, hogy ő tojássárgáját és felvert tojásfehérjét tesz bele............Na, így igazodjon ki az ember..........de voltak és vannak is ellenérzéseim a nyers tojással kapcsolatban, így jól elfelejtettük a tejszínt megvenni, azért apának utólag még ki kellett mennie:)))))). Hazajöttünk, elővettem guglit, és nekiláttam recepteket keresgélni.......milliót találtam, de egyről sem tudtam, hogy milyen lehet...közben Bence emlegette Gordon Ramsay-t, úgyhogy így már bíztatóbb volt a keresési eredmény is. Végül a következő receptet készítettem el, és azt hiszem, hogy nem is fogok másképpen próbálkozni vele, mert ez így volt tökéletes (fő a szerénység)........de tényleg, annyira finom volt, hogy a gyerekek sem győzték enni:).

Íme akkor a receptje (én dupla adagot csináltam egyből)

Hozzávalók:

25 dkg mascarpone
1 kk vaníliakivonat
3 ek konyak (én sütőrumot használtam)
150 ml erős kávé kihűlve (a gyerekek miatt gyengébb kávét csináltam)
150 ml tejszín
4 ek cukor
16 db babapiskóta

5 dkg étcsoki reszelve a tálaláshoz (én cukrozatlan kakaóporral szórtam meg)

1. A mascarponét elkeverjük a konyakkal, a vaníliakivonattal és 50 ml kávéval.
2. A tejszínt a cukorral felverjük, ha kész, hozzákeverjük a mascarponés kutyulékhoz.
3. Fogunk egy mélyebb tálat, vagy poharakat, ha egyesével akarjuk tálalni a tiramisut. A maradék 1 dl kávéban egyesével megforgatjuk a babapiskótát, a pohár/tál aljára helyezzük, szorosan egymás mellé őket, rákanalazunk egy adag krémet, aztán megint jöhet egy sor kávéban áztatott babapiskóta, megint krém, egészen a tál tetejéig. A lényeg, hogy a tetején krém legyen. Hűtőbe tesszük minimum 4 órára, majd tálaláskor kakaóport szórunk a tetejére.


(Fotó ugyan készült a tiramisuról, de annyira rosszul sikerült, hogy nem teszem fel inkább...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése