2011. január 4., kedd

Túrós batyu


Ez a túrós batyu úgy született, hogy a napokban, mikor próbálkoztam a házi sajttal és a sárga túróval, eszembe jutott, hogy van több doboz pár napja (nem sok, csak 2-3 ) lejárt light joghurtom és némi megmaradt tejfölöm is......Fogtam egy edényt és összeöntöttem az egészet és egyszerűen csak felforraltam, hagytam kicsit forrni még, mikor szétválasztódotit és aztán szűrőbe tett tiszta konyharuhába öntöttem, hagytam lecsöpögni. Kb. 3 órát lógott edény felett a hűvös előszobában és kész is volt a házi túró:)!

Kb. 17 deka túró maradt a gyerekek nassolgatása után, amihez hozzátettem még 2-3 evőkanál cukrot, 1 tasak vaníliás cukrot, belereszeltem egy citrom héját, hozzáadtam egy egész tojást, 3 evőkanál búzadarát, egy evőkanál tejfölt és egy marék mazsolát (de szerintem ez kiváltható egyéb aszalt gyümölccsel is - bár a mazsola a tuti......). Az egészet beletettem az anyuék Jézuskájától kapott robotgép keverőrészébe és jó alaposan átkevertem, pillanatok alatt megvoltam vele.

1 doboz fagyasztott leveles tésztát kiengedtem, a lapokat félbevágtam, és a kis négyzetekbe beletettem a tölteléket, és felvert tojással kenegettem meg a sarkokat, hogy a felhajtáskor ne csússzon szét. Betettem az előmelegített sütőbe, kb. 180 fokon sütöttem, míg szép piros nem lett. Rácson hagytam hűlni és porcukorral szórtam meg a tetejét. Egy szempillantás alatt elfogyott.......:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése