2014. június 6., péntek

Aludttejes kenyér

Gondoltam, kipróbálom én is az aludttejjel készült kenyeret. Igen ám, de melyik recept legyen, amit megsütök? Maradtam a saját bevált receptemnél (aminek az alapjai Limarától vannak), viszont nem voltam tisztában azzal, hogy vajon az egész folyadékmennyiséget pótolhatom-e az aludttejjel, vagy a víz azért szükséges bele...aztán nagyon bátran, csak aludttejjel csináltam :). Kinézetre nagyon jó lett, remélem, hogy ha kihűlt, akkor a bélésében sem fogunk csalódni. Mindenesetre a formája, az illata, a színe nagyon ígéretes :).


Hozzávalók:
- 250 gr rozsos öregtészta
- 250 gr BL80 kenyérliszt
- 250 gr teljes kiőrlésű búza kenyérliszt (búzacsírával dúsítva)
- 2 kk só
- 2 ek olaj
- 2 ek burgonyapehely
- 12 gr FRISS élesztő
- kb. 350 ml aludttej

Az összes hozzávalót a dagasztógép üstjébe mérem. A dagasztás végeztével kelesztőtálba teszem a tésztát, hagyom a duplájára kelni, kb. 30 perc elteltével finoman átmozgatom és további 15 percet hagyom még pihenni. Enyhén lisztezett felületre borítom, megformázom, liszttel megszórom és beleteszem egy sütőpapírral kibélelt sütőedénybe, letakarom és hagyom, hogy megint a duplájára keljen (kb. 30-40 perc). A sütőt előmelegítem 230 fokra. Mikor megkelt a kenyér, bevágom, bespriccelem, letakarom és már mehet is a sütőbe. Nagyjából 30 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 200 fokra és még 15-20 percig sütöm. Az utolsó 10 percre le lehet venni a fedőt (a gőzzel vigyázzunk), sőt, az edényből is ki lehet venni, és a rácson hagyni, hogy kicsit megpiruljon a kenyér.

Ha kész, tegyük rácsra, kenjük le vagy spricceljük meg vízzel, tegyük a konyhánál hűvösebb helyre és várjuk, hogy kicserepesedjen, kihűljön.



Nagyjából 30 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 200 fokra és még 15-20 percig sütöm. Az utolsó 10 percre le lehet venni a fedőt (a gőzzel vigyázzunk), sőt, az edényből is ki lehet venni, és a rácson hagyni, hogy kicsit megpiruljon a kenyér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése