2014. június 3., kedd

Bodzaszörp


Évek óta csinálom ezt a receptet, de azért előfordult már vele, hogy megbuggyant. Pedig mindent úgy csináltam, ahogy a leírásban olvastam. Aztán rájöttem, hogy a nagy meleg nem tesz jót egyáltalán neki, inkább hűvös helyet igényel...:). Ez a mostani lájtos időjárás nagyon is kedvező volt, még a lakásban is, így négy nap után olyan finom bodzaszörpöm lett, hogy csak na. 4 liternyi lett összesen, csatos üvegekbe töltöttem. Ha mondjuk télire is szeretnénk belőle, akkor nem árt valamilyen tartósítószert is tenni bele, picikét csak a tetejére, és úgy lezárni az üveget...Na, nálunk nem tartok attól, hogy ez akár karácsonyig is kibírná...de mondjuk lehet, hogy egy üveget még eldugdosnék a pincében valahova...:D, és akkor majd lesz nagy meglepetés, ha előkerül még egy üveg...mikor már mindenki azt hitte, hogy nincs is...

És akkor ahogy én készítem a bodzaszörpöt:

Hozzávalók:
- 20-30 db tenyérnyi méretű szép, egészséges bodzavirág
- 1 kg kristálycukor
- 4 normál méretű citrom felkarikázva
- 20-25 dkg citromsav 
- egy jó nagy marék mentalevél
- felforralt, lehűtött víz

Vegyünk egy nagy, ötliteres üveget és tisztítsuk alaposan ki. Szedjünk autó- és tetűmentes helyről sok bodzavirágot. Én vagy 20-30 tenyérnyi darabot teszek az üvegbe, arra ráöntök egy kiló kristálycukrot. Erre rákarikázok pár citromot (az eredeti recept szerint elég egy, szerintem meg nem :D, de ezen ugye nem fogunk összeveszni), amit előtte alaposan megmostam. Rászórom a citromsavat, ráöntöm az ecetet és felöntöttem felforralt, majd utána lehűtött vízzel. Hozzáteszek még egy nagy marék mentalevelet, amit kissé megtépkedtem előtte...letakarom lazán, és minden nap megkevergetem műanyag eszközzel. Elvileg öt napig kéne így állnia, de én négy nap után leszűrtem és üvegbe töltöttem. Amikor kivettem a virágokat és a citromokat, azért megnyomkodtam kissé, hogy kerüljön némi citromlé is a szörpbe... 4 db literes, csatos üvegnyi lett (a képen csak három üveg van..)



Ami

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése