2014. június 21., szombat

Rozsos kenyér

A tegnapi lisztszállítmányból a teljes kiőrlésű rozslisztet próbáltam ma ki. Olyan nagyon finom kenyér sült belőle, hogy csak na...pedig a szokásos receptet varáltam át kicsit.

Hozzávalók:
- 350 gr BL80 kenyérliszt
- 150 gr RL190 teljes kiőrlésű rozsliszt
- 2 tk só
- 2 ek olaj
- 250 gr öregtészta (rozsliszttel készített)
- kb. 330 ml víz (vagy kicsit több...függ a liszttől...nekem talán még több is volt kicsivel)

Az összes hozzávalót a dagasztógép üstjébe mérem. A dagasztás végeztével kelesztőtálba teszem a tésztát, hagyom a duplájára kelni, kb. 30 perc elteltével finoman átmozgatom és további 15 percet hagyom még pihenni. Enyhén lisztezett felületre borítom, megformázom, liszttel megszórom, a sütőtálba teszem, lefedem és duplájára kelesztem. A sütőt 230-240 fokra előmelegítem. tem 230 fokra. Mielőtt a sütőbe teszem a kenyeret, bevágom a tetejét, alaposan megspriccelem vízzel. Nagyjából 30 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 200 fokra és még 15-20 percig sütöm. Az utolsó 10 percre le lehet venni a fedőt (a gőzzel vigyázzunk), sőt, az edényből is ki lehet venni, és a rácson hagyni, hogy kicsit megpiruljon a kenyér.




Nagyon jó a liszt, jó volt vele dolgozni, köszönet az Ónodi Malomnak érte!  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése