2014. június 9., hétfő

Zürichi cipócska :)


Tegnap a kovászos kenyér mellé még terveztem egy zürichi kenyeret is. Aztán ebből mégsem lett semmi...viszont a kenyérhez való kovászt előkészítettem...

A recept Limara Zürichi kenyere, minimálisan alakítgattam rajta csak.

Kovász:


  • 200 gr BL 80 liszt
  • 3 gr friss élesztő
  • 130 gr víz
  • 17 gr aktív kovász
A kovászhoz valókat előző este kell alaposan bekeverni, keményebb tészta lesz. 20 fokon hagyom egész éjszaka pihenni. Akinek nincs kovásza, szerintem az élesztőn lenne érdemes kicsit emelni, mondjuk 3 g helyett 5 g-ra.


Keverjük be a kovászt, majd 10-12 óra múlva lehet dagasztani. Na, én itt azt csináltam, hogy 10-12 óra múlva a hűtőbe tettem be a kovászt, és nagyjából 20 órán át a hűtőben tartottam. Innen vettem ki és használtam rögtön. Nem hagytam szobahőmérsékleten semeddig...csak rögtön beletettem a dagasztógép üstjébe...
Tészta:

  • az összes kovászunk
  • 300 gr BL80 liszt
  • 150 gr víz
  • 2 ek olaj
  • 8 gr élesztő
  • 2 kk só
  • 2 ek burgonyapehely

Az összes hozzávalót a dagasztógép üstjébe mérem. A dagasztás végeztével kelesztőtálba teszem a tésztát, hagyom a duplájára kelni, kb. 30 perc elteltével finoman átmozgatom és további 15 percet hagyom még pihenni. Enyhén lisztezett felületre borítom, megformázom, liszttel megszórom, letakarom nyirkos konyharuhával és duplájára kelesztem. A sütőt a sütőtállal együtt előmelegítem 230 fokra. A forró edénybe gyorsan beteszem a kenyeret, bevágom, lespriccelem a kenyeret és a fedőt is, és mehet is be az egész a sütőbe. Nagyjából 30 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 200 fokra és még 15-20 percig sütöm. Az utolsó 10 percre le lehet venni a fedőt (a gőzzel vigyázzunk), sőt, az edényből is ki lehet venni, és a rácson hagyni, hogy kicsit megpiruljon a kenyér.

Ha kész, tegyük rácsra, kenjük le vagy spricceljük meg vízzel, tegyük a konyhánál hűvösebb helyre és várjuk, hogy kicserepesedjen, kihűljön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése