2010. december 29., szerda

Házi sajt

forrás: http://www.makkakonyha.com/2009/04/hazi-sajt-csirke-fuszerek.html


HÁZI SAJT FŰSZEREKKEL

  • 2,4 liter házi tej

  • 1 pohár biojoghurt

  • 2 tk só

  • 300-400 ml olívaolaj és napraforgóolaj vegyesen

A fűszerezéshez:

  • egész bors

  • szegfűbors

  • chili

  • fokhagyma

  • egész fahéj

  • friss kakukkfű

  • friss rozmaring

A tejet felmelegítettem, de nem forróra. Habverővel belekevertem a joghurtot, majd letakarva a konyhában hagytam 3 napig. Ennyi idő alatt megalvadt. Késsel összevagdostam, kevertem bele 2 tk sót és sűrű szövésű anyagba raktam, batyut csináltam belőle. Miután a hűtőben nem nagyon akart elférni úgy, hogy fakanálra akasszam a batyut, egy párolófazékba raktam, a felső pároló alkalmatosságba, úgy csöpögött 3 napig. Ezután szorosabbra kötöttem, így már elfért a fazékban fakanálra akasztva, hogy ne érjen le az alja, csöpögött további 4 napig.

Olajos kézzel golyókat formáltam belőle, olajba mártott teáskanállal adagoltam. Üvegekbe olajat öntöttem, raktam bele a kiválasztott fűszerekből és az elkészült golyókat belesorakoztattam, de nem túl sűrűn. Felöntöttem annyi olajjal, hogy ellepje, még raktam a tetejére fűszereket is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése