2010. december 22., szerda

Pillecukor


Amikor a Szuflé magazinban megláttam a receptjét, tudtam, hogy ezt nekem mindenképpen meg kell csinálnom!! Pedig általában nem szeretem az ilyen nagyon édes dolgokat, ez a pillecukor mégis kivételt képez:). Nagyon élveztem a készítését!

Pillecukor
hozzávalók: 16 gr zselatinpor, 6 evőkanál víz + 1 dl víz, csipetnyi só, néhány csepp eperesszencia és piros ételfesték, 30 dkg cukor, 2 ek méz vagy kukoricaszirup, porcukor a beforgatáshoz

A zseltinport elkeverjük a 6 evőkanál vízzel, a csipet sóval, az eperesszenciával és a piros ételfestékkel. A cukrot a mézzel (vagy a kukoricasziruppal) és 1 dl vízzel felforraljuk, és forrástól számítva 4-5 percig főzzük közepes lángon. az átlátszó, sűrű szirup egy részét elkeverjük a megduzzadt zselatinnal, majd hozzáadjuk a többi szirupot is. 6-7 percig közepes fokozaton habosítjuk, majd maximum fokozaton még 2 percig. A masszát olajozott sütőpapírral fedett edénybe töltjük, a tetejére szintén olajozott papírt teszünk. 2-3 órányi hűtőben dermesztés után ollóval feldaraboljuk, és porcukorba forgatjuk.

Én az eperesszenciát kihagytam belőle, nem kaptam sehol, de nem is éreztem hiányát, ételszínezéket az Ósanban vettem.......ha szilikon tepsibe öntjük a masszát, akkor szerintem elhagyható az olajozott sütőpapír is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése