2014. április 13., vasárnap

Egyszerű fehér kenyér

Limara fehér kenyerét készítettem el, csupán annyiban tértem el, hogy én magunkra méreteztem a mennyiségeket, és az sem elhanyagolható tény, hogy kisebb a jénaim, amiben sütök...:) És hát ezt a kenyeret most az Ónodi Malom BL80 kenyérlisztjéből sütöttem, és ez akár lehetne a reklám helye is, hiszen jól bevált a liszt, tök jó kis kenyeret sütöttem belőle. Az öregtészta mellé mért 400 gramm kenyérliszt kb. 300 ml folyadékot vett fel, szóval azt hiszem, nincs okom a panaszra. :)


A hozzávalók az én jénaimra vannak szabva:).

- 200 gr öregtészta
- 400 gr BL80 kenyérliszt
- 300 ml víz
- 9 gr FRISS élesztő
- 2 kk só
- 2 ek burgonyapehely
- 2 ek kalciton
- 2 ek olívaolaj

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mértem, és megdagasztattam a tésztát. Kivettem, kelesztőtálba tettem. 30 perc után kicsit átgyurmáztam, visszatettem a tálba, letakartam, és még pihent 15-20 percet. Ezután megformáztam, a jénaiba tettem és nagyjából 50 percet állt és várt arra, hogy majd bekerüljön a melegbe :D. Kb. 45 perc után bevágtam a kenyér tetejét, a sütőt begyújtottam (230 fokra nagyjából) és kicsit vártam még, míg bemelegedett a sütő. Kb. 45 percig sütöttem a jénaiban, majd a tetejét levéve még 10 percig, de a vége felé letakartam egy alufóliával, mert nem akartam annyira piros kenyeret. Kivettem, lespricceltem és szép lett :).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése