2014. április 24., csütörtök

Fonjunk kalácsot!

Csak piszkált engem az, hogy nem megy a hatosfonás...már a kalács fonása...:D. Így ma is nekiálltam a szokásos kenyérkénk mellett egy kalácsnak is. Limara húsvéti kalácsát készítettem, annyi változtatással, hogy a zsíros tejet a savó utolsó maradékával pótoltam, egy hangyányit kevesebb cukrot tettem a tésztába; ja és fele-fele rétes- és finomliszt került még bele. A kalács tetejét mákkal szórtam meg a sütőbemenetel előtt :D.

A szokásos módon elkészített és megkelt kalácstésztából először 6 db kb. 70 grammos gömbikét csináltam, a többit pedig öt részre osztottam, és szintén gömbölyítettem őket. A kis labdácskákat letakartam, pihentettem nagyjából 10 percig.

Először a kicsi gömbökkel kezdtem, mindet vékonyra sodortam...nagyjából akkorára sikerültek, mint a szilikon nyújtólapom szélessége. Enyhén meghintettem liszttel, de tényleg csak kicsit, azt is csak azért, hogy ne tapadjanak rögtön össze a szálak, hogy ha elrontom a fonást, akkor vissza tudjam bontani...:D Az úgynevezett zopf-fonást alkalmaztam, videó itt.







Na, és persze ki kellett egy másik fonást is próbálni...most az ötös fonásra esett a választásom, videó itt található erről. A pékember szerint veri ízi, veri-veri ízi...hát nem annyira veri, de lényegesen jobban érthető már elsőre is, mint a hatos, és ebből aztán szerintem még könnyeben jön a hatosfonás is...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése