2014. április 15., kedd

Kefires kuglóf - mogyoróliszttel

A KataFakanala fb oldal felhívásának és a Batha-Porta felajánlásának köszönhetően részt vehettünk egy kis játékban. Regisztráltunk az e-mail címünkkel és vártuk, hogy a szerencsés Kanálkák közt lehessünk, akik kipróbálhatják a Batha-Porta maglisztjeit. A feladatunk csupán az volt, hogy amiket készítünk a lisztekkel, dokumentáljuk és írjunk egy kis szösszenetet róluk.

Tudtam, hogy kuglófot fogok a mogyorólisztből készíten. Amikor a mogyorólisztet kibontottam..............hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....az az illat............mennyei.....ja, és ez a kuglóf tulajdonképpen a kefires foszlós kalácsom receptje ;), szóval ez tulajdonképpen egy kalács, csak kuglóf-formában sütve...

Hozzávalóim:
- 2 pohár kefir
- pár evőkanál tej (apránként adagolva, amennyi szükséges belőle)
- 200 gramm BFF55 rétesliszt
- 250 gramm BL55 finomliszt
- 50 gramm Batha-Porta mogyoróliszt
- 3 evőkanál cukor
- 1 csipet só
- 2 dkg élesztő
- 1 egész tojás, 1 tojásfehérje


A dagasztógép üstjébe mérem a hozzávalókat, hagytam, hogy a gép jól végezze a dolgát. Kelesztőtálba tettem pihenni. Amikor megkelt, kivettem, ellapogattam a kezemmel, feltekertem és a kuglóf-formába tettem újabb 30-40 perc pihenőre. Lehet úgy is csinálni, hogy a fele tésztát kakaóporral dagasztom, akkor mindkét darab tésztát kilapogatom, egymásra teszem, és úgy tekerem fel, és akkor belül csíkos lesz. :) Én most ezt nem akartam, mert szerettem volna, ha a mogyoróliszt színe egyedül is érvényesül.


A sütőt 180 fokra állítottam, előmelegítettem és a kuglófot  45-50 percig sütöttem, amíg szép nem lett....:)))

Kb. 20-25 perc után érzem a mogyoró illatát....:)


Azért azt meg kell mondjam, hogy az illata ellenére nekem nem nagyon jött be ez a mogyoróliszt :(, még kikísérletezem, hogy milyen arányban kerüljön bele a mogyoróliszt, hogy ne nyomja el a tésztát....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése