2014. április 19., szombat

Húsvéti kalács

Voltam ma reggel a piacon.......hoztam frissen fejt bocitejet, aminek egy részéből készült egy kis sárga túró, ahogy az én nagymamám csinálta, és ennek volt egy kis maradék savója. Na, ezt a savót én nem akartam kidobni, mert tudtam, hogy kalácshoz remekül fel tudom használni majd. :) A kalács kiindulópontja Limara húsvéti kalácsa volt, de nekem nem volt itthon jó zsíros tejszínem, csak a jó zsíros házi tej savója......Aztán persze sajnáltam egy tojásfehérjét kidobni (már annyi van a fagyasztóban, hogy nem is igaz...), úgyhogy két tojás ment bele, ennek megfelelően viszont kevesebb savó...(mint ahogy Limaránál az összes tejszín és tej együtt). És mivel a gyerekeim imádják a mazsolát, így ment bele bőségesen az is. :)

Íme tehát a mi húsvéti kalácsunk receptje:

- 260 ml savó (édes sárga túró készítéséből maradt)
- 250 gr BL55 finomliszt
- 250 gr BFF55 rétesliszt
- 55 gr cukor
- 1 kk só
- 20 gr élesztő
- 2 tojás
 - egy jó nagy marék mazsola (vagy ízlés szerint...de akár el is hagyható)

A kenéshez + 1 egész tojás felverve, 1 ek tejjel elkeverve.

A hozzávalókat a dagasztógép üstjébe mérjük, és elkészítjük a tésztát. Kelesztőtálba tesszük és kb. 30-35 percig pihentetjük.  Ezután kicsit lisztezzük meg a nyújtólapunkat, borítsuk rá a tésztát. Majd egyforma darabokra vágjuk a tésztát, nyilván ki hogy szeretné fonni:). A darabokat egyesével gombóccá formáljuk és még 10-15 percig pihentetjük, ezután a gombóckákat kígyóvá sodorjuk, finoman meghintjük liszttel és megfonjuk a kalácsunkat. Miután megformáztuk, megfontuk a kalácsot, rögtön kenjük meg a felvert tojással, és további 30-40 perc alatt kétszeresére kelesztjük. FIGYELEM: mivel tojással lekentük, ezért NEM kell letakarni!!!! (nekem sikerült, de hamar eszembe jutott, hogy nem kellett volna, és egy kicsit bele is ragadt a konyharuha...remélem, a sülés közben nem lesz emiatt baja a kalácsnak) A sütőt kb. 170-180 fokra melegítsük elő, a megkelt kalácsot megint kenjük meg a tojással és tegyük a tepsivel együtt a forró sütőbe :D. Kb. 40-45 perc alatt szépre kéne sülnie. Ha kész, tegyük rácsra, és ott hagyjuk hűlni. :)



Gyerekek...ez a hatosfonás......izzasztó....rohangálni a konyha és a számítógép között.........de azt hiszem, hogy megérte........remélem, hogy a sütésnél SEM fog kirepedezni, szétnyílni.....................

Kirepedt, de csak az egyik fele...ki érti ezt? Viszont ettől függetlenül szerintem tök jó lett :D, hatosat pedig még sosem fontam............:D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése